logo

logo

środa, 31 maja 2017

Makaron z cukinii

Mniej kaloryczny, zdrowy i ciekawy jako dodatek do obiadu lub przystawka.



Składniki:
młoda cukinia (300g)
świeże zioła (bazylia, majeranek, zielona pietruszka)
oliwa (15ml)
1-2 ząbki czosnku 
pistacje (10g)
przyprawy (sól, pieprz)






Przygotowanie:
Świeże zioła drobno siekamy, dodajemy do nich przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku, oliwę i przyprawy.
Cukinię trzemy na tarce wzdłuż,  na cienkie długie nitki. Rozgrzewamy patelnię, smarujemy cienką warstwą oliwy i wrzucamy na nią makaron z cukinii. Podsmażamy 2-3 minuty cały czas mieszając. Przekładamy cukinię do miski, dodajemy zioła z oliwą i delikatnie mieszamy. Makaron przekładamy na talerz i posypujemy posiekanymi pistacjami.


Wartość energetyczna całej porcji - 240kcal


31 komentarzy:

  1. Nie mogę już doczekać się swojej cukinii z ogrodu - uwielbiam ją w każdej postaci! Chętnie zrobię też taki fajny, zielony makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach ja też robiłam ten makaron ale zapomniałam o nim ! Dzięki wielkie za przypomnienie ,a ja jeszcze łączę z marchewkowym makaronem kolorowo i pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja to robje takie makarony non stop. Cukinia, slodkie ziemniaki, marchewka, ogorki etc. Ja mam ta maszyne "spiralizer".

    OdpowiedzUsuń
  4. Niespełna miesiąc jestem na diecie opracowanej przez Ciebie i 6,4kg w dół. Jedzenie super i nowe nawyki wchodzą mi w krew

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten blog jest niesamowity, dopiero się rozkręcam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiedzialam, ze Bornerem da sie zrobic taki warzywny makaron, ja tez mam spiralizer. Uwielbiam cukinie w takiej postaci! [TWSM]

    OdpowiedzUsuń
  7. kocham makaron z cukinii, ogólnie cukinię także super !

    OdpowiedzUsuń
  8. Makaronu z cukinii to jeszcze nie widziałam. Wow!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda doskonale, chyba się skuszę na taki przepis :) Dzięki za pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super uwielbiam cukinię i nawet można podzielić na pół dodać pełnoziarnisty makaron i super obiadek .
    Madziu jak idą zmagania z dieta jakie wyniki ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna odmiana dla normalnego makaronu. Chętnie spróbuję zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Za pomocą jakiego sprzętu można zrobić taki makaron? Gdzie mogę go dostać?

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam na obiad, przepyszny.

    OdpowiedzUsuń
  14. wolę nawet tą altermatywę

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna zamiana dla tradycyjnego makaronu. Dzięki za pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wygląda super, na pewno zrobię

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny blog. Bardzo lubię przeglądać blogi tego typu. Jestem pod wrażeniem. Super

    OdpowiedzUsuń
  18. Makarony ubóstwiam, ale z cukinii jeszcze nie próbowałam. Chyba czas najwyższy ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniała sprawa. Muszę kiedyś tego spróbować, ale moja kolejka do próbowania dań jest zbyt długa, więc będzie to musiało poczekać :( olejki zapachowe

    OdpowiedzUsuń